- Розвиток мовлення
- Художня література
- Музика
1. Розвиток мовлення
Тема: Свійські тварини
Покажіть іграшку (або малюнок, або живу) кішку.
—
хто
це?
—
Як
ласкаво назвати кішку? (Киця, кицюнька)
—
Пограймо
з кицюнею в пальчикову гру.
Пальчикова гра «Наша киця»
читайте віршовані рядки, діти виконують пальчикові вправи.
Наша киценька маленька,
(Згинають руки перед грудьми й, опустивши кисті донизу, нахиляють праворуч-ліворуч.)
В неї мордочка кругленька,
(Обводять долонею навколо обличчя.)
Є у киці лапки, кігтики-царапки.
(Стискають і розтискають пальці.)
Наша киценька зрання точить кігтики щодня,
(Шкребуть пальцями по колінах.)
Щоб були гарненькі, щоб були гостренькі.
(Стукають долонями по стегнах.)
—
Як
називають дитинча кішки? (Кошеня)
Покажіть малюнок — кошеня.
—
Що є
у кішки, а що — у кошеняти?
• У кішки голова, а у кошеняти — …
(голівонька).
• У кішки вуса, а у кошеняти — … (вусики).
• У кішки лапи, а у кошеняти — … (лапки).
• У кішки кігті, а у кошеняти — … (кігтики).
• У кішки очі, а у кошеняти — … (оченята).
—що вміє робити кошеня? (Кошеня вміє
ходити, спати, бігати, гратися, ловити мишок, нявчати, пити молочко.)
-
Як
сказати інакше: нявчати? (Муркотіти, мурчати)
Покажіть, як кошеня нявчить.
-
Ви
бачили, як кошенята п’ють молочко?
-
Як це
вони роблять? Вони витягують язичок уперед, а потім підіймають його кінчик
угору і язичок повертається до ротика.
Покажіть дітям
сюжетний малюнок, на якому зображено родину кішки.
— Хто ще живе в родині кішки? (Кіт)
-
А ще
хто?
-
Де
живе родина кішки? (Поряд з людьми)
-
Які ще
тварини живуть поряд з людьми?
Покажіть
ілюстрацію родини собачки та запропонуйте розповісти, хто на малюнку.
Цуценятко ще
малятко,
Але схоже вже на татка:
Кого добре знає —
хвостиком вітає.
—
Хто
татко у цуценяти? (Пес)
—
Що
вміє робити пес? (Він уміє охороняти дім, скавчати, гавкати.)
—
Як
собачка може інакше «розмовляти»? (Гарчати)
—
Як
пес гавкає?
—
Хто
ще живе поряд з людьми? (Коза)
А це — кізочка біленька, вовна в неї м’якенька,
Копитця маленькі, а ріжки гостренькі.
—
Як
називають дитинча кози? (Козеня)
—
Що
вміє робити коза? (Бігати, стрибати, мекати)
—
Покажіть,
як коза мекає.
—
Хто
ще живуть поряд з людиною? (Корова та теля)
Он корівонька пішла
Пастись на травицю.
Нам корівонька дала
Молока дійницю.
Вані і Тетянці
Вийде всім по склянці,
Всім попить дістанеться
І коту зостанеться.
—
Що
вміє робити корова? (Ревіти, мукати)
—
Покажіть,
як корова мукає.
Дидактична гра «Хто як кричить?»
Показуйте ілюстрації родин свійських тварин, звертайте увагу дітей на
цуценят та читає віршик.
Від світанку і до ночі
Цуценята гратись хочуть,
Пустувати без кінця
І кричати всім: «Дзяв-дзяв-дзяв!»
—
Як
дзявкають цуценята? (Тихенько)
—
Чому
вони дзявкають тихенько? (Вони маленькі.)
—
Як
вони це роблять?
Бешкетують цуценята,
Бо не хочуть зовсім спати.
Песик-тато їм сказав:
—
Швидко
в ліжечка! Гав-гав!
—
Як
розмовляв песик-тато? (Він голосно гавкав «Гав-гав!».)
—
Як
мекає козеня? (Тихенько)
—
Як ви
будете мекати?
—
Як
мекає коза? (Вона мекає голосно.)
—
Як
мекає теля? (Тихенько)
—
Як
мукає корова? (Голосно)
—
Як
нявчить кішка? (Голосно)
—
Як
нявчить кошеня? (Тихенько)
—
Потім
якщо є старший братик чи сестричка, запропонуйте зімітувати голос якої-небудь з
тварин, і хай відгадає, хто кричить (маленька чи велика тварина).
Почитайте чистомовку (за бажанням можна вивчити, якщо кожного дня читати –
для гарної вимови)
Зу-зу-зу — прив’язали ми козу.
Зі-зі-зі — а що їсти цій козі?
Зи-зи-зи — буде молочко нам від кози!
Підсумок
— Як називають
тварин, які живуть поряд з людьми? (Свійські тварини)
-
Чому
їх так називаються?
-
Яку
користь вони приносять?
2. Художня література
Тема: «Читання вірша
Грицька Бойка “Прилетіли шпаки”»
Покажіть дітям шпака.
1. Запропонувати
дітям назвати характерні ознаки птаха.
Шпак знайомить
дітей зі своїми друзями — перелітними птахами.
2. Розглядання
ілюстрації «Перелітні птахи».
Чим схожі всі
птахи?
Яка в них є різниця?
3. Читання вірша
Грицька Бойка «Прилетіли шпаки».
Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Прилетіли весну
зустрічати.
У шпаківнях нових
Скоро будуть у
них
Жовтороті малі
шпаченята.
Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Поселилися в
теплі квартири.
Скрізь лунають
пісні —
То співці голосні
За шпаківні нам
дякують щиро!
Запитання:
Про яких птахів
розповідається у вірші?
Для чого вони прилетіли?
Де вони
оселилися?
Хто в них скоро
з’явиться?
За що нам дякують
шпаки?
4. Повторне
читання вірша.
5. Дидактична гра
«Назви пташку» — закріпити назви перелітніх птахів.
Діти розглядають
зображення птахів та намагаються їх назвати.
3. Музика
Немає коментарів:
Дописати коментар