Я завжди рада гостям! :)

четвер, 9 квітня 2020 р.

09.04.2020

  1. Розвиток мовлення
  2. Художня література
  3. Музика

1. Розвиток мовлення
Тема: Свійські тварини

Покажіть іграшку (або малюнок, або живу) кішку.


Запитайте

    хто це?
    Як ласкаво назвати кішку? (Киця, кицюнька)
    Пограймо з кицюнею в пальчикову гру.

Пальчикова гра «Наша киця»
читайте віршовані рядки, діти виконують пальчикові вправи.


Наша киценька маленька,
(Згинають руки перед грудьми й, опустивши кисті донизу,    нахиляють праворуч-ліворуч.)

В неї мордочка кругленька,
 (Обводять долонею навколо обличчя.)

 Є у киці лапки, кігтики-царапки.
(Стискають і розтискають пальці.)

Наша киценька зрання точить кігтики щодня,
 (Шкребуть пальцями по колінах.)

Щоб були гарненькі, щоб були гостренькі.
(Стукають долонями по стегнах.)


    Як називають дитинча кішки? (Кошеня)
Покажіть малюнок — кошеня.




    Що є у кішки, а що — у кошеняти?
 • У кішки голова, а у кошеняти — … (голівонька).
• У кішки вуса, а у кошеняти — … (вусики).
• У кішки лапи, а у кошеняти — … (лапки).
• У кішки кігті, а у кошеняти — … (кігтики).
• У кішки очі, а у кошеняти — … (оченята).

 —що вміє робити кошеня? (Кошеня вміє ходити, спати, бігати, гратися, ловити мишок, нявчати, пити молочко.)
-        Як сказати інакше: нявчати? (Муркотіти, мурчати)
Покажіть, як кошеня нявчить.
-        Ви бачили, як кошенята п’ють молочко?
-        Як це вони роблять? Вони витягують язичок уперед, а потім підіймають його кінчик угору і язичок повертається до ротика.

Покажіть дітям сюжетний малюнок, на якому зображено родину кішки.



 — Хто ще живе в родині кішки? (Кіт)
-        А ще хто?
-        Де живе родина кішки? (Поряд з людьми)
-        Які ще тварини живуть поряд з людьми?


Покажіть ілюстрацію родини собачки та запропонуйте розповісти, хто на малюнку. 


Цуценятко ще малятко,
 Але схоже вже на татка:
Кого добре знає — хвостиком вітає.

    Хто татко у цуценяти? (Пес)
    Що вміє робити пес? (Він уміє охороняти дім, скавчати, гавкати.)
    Як собачка може інакше «розмовляти»? (Гарчати)
    Як пес гавкає?


    Хто ще живе поряд з людьми? (Коза)


А це — кізочка біленька, вовна в неї м’якенька,
Копитця маленькі, а ріжки гостренькі.

    Як називають дитинча кози? (Козеня)

    Що вміє робити коза? (Бігати, стрибати, мекати)
    Покажіть, як коза мекає.

    Хто ще живуть поряд з людиною? (Корова та теля)


Он корівонька пішла
Пастись на травицю.
Нам корівонька дала
Молока дійницю.
Вані і Тетянці
Вийде всім по склянці,
Всім попить дістанеться
І коту зостанеться.

    Що вміє робити корова? (Ревіти, мукати)
    Покажіть, як корова мукає.



 Дидактична гра «Хто як кричить?»
Показуйте ілюстрації родин свійських тварин, звертайте увагу дітей на цуценят та читає віршик.
Від світанку і до ночі
 Цуценята гратись хочуть,
Пустувати без кінця
І кричати всім: «Дзяв-дзяв-дзяв!»

    Як дзявкають цуценята? (Тихенько)
    Чому вони дзявкають тихенько? (Вони маленькі.)
    Як вони це роблять?

Бешкетують цуценята,
Бо не хочуть зовсім спати.
Песик-тато їм сказав:
    Швидко в ліжечка! Гав-гав!

    Як розмовляв песик-тато? (Він голосно гавкав «Гав-гав!».)

    Як мекає козеня? (Тихенько)

    Як ви будете мекати?

    Як мекає коза? (Вона мекає голосно.)

    Як мекає теля? (Тихенько)

    Як мукає корова? (Голосно)

    Як нявчить кішка? (Голосно)

    Як нявчить кошеня? (Тихенько)

    Потім якщо є старший братик чи сестричка, запропонуйте зімітувати голос якої-небудь з тварин, і хай відгадає, хто кричить (маленька чи велика тварина).

Почитайте чистомовку (за бажанням можна вивчити, якщо кожного дня читати – для гарної вимови)
Зу-зу-зу — прив’язали ми козу.
 Зі-зі-зі — а що їсти цій козі?
Зи-зи-зи — буде молочко нам від кози!

Підсумок
— Як називають тварин, які живуть поряд з людьми? (Свійські тварини)
-        Чому їх так називаються?
-        Яку користь вони приносять? 



2. Художня література
Тема: «Читання вірша Грицька Бойка “Прилетіли шпаки”»

Покажіть дітям  шпака.

1. Запропонувати дітям назвати характерні ознаки птаха.
Шпак знайомить дітей зі своїми друзями — перелітними птахами.

2. Розглядання ілюстрації «Перелітні птахи».
Чим схожі всі птахи?
Яка  в них є різниця?

3. Читання вірша Грицька Бойка «Прилетіли шпаки».
Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Прилетіли весну зустрічати.
У шпаківнях нових
Скоро будуть у них
Жовтороті малі шпаченята.
Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Поселилися в теплі квартири.
Скрізь лунають пісні —
То співці голосні
За шпаківні нам дякують щиро!

Запитання:
Про яких птахів розповідається у вірші?
 Для чого вони прилетіли?
Де вони оселилися?
Хто в них скоро з’явиться?
За що нам дякують шпаки?

4. Повторне читання вірша.

5. Дидактична гра «Назви пташку» — закріпити назви перелітніх птахів.

Діти розглядають зображення птахів та намагаються їх назвати.











3. Музика

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загляньте і на інші сторінки