Я завжди рада гостям! :)

неділя, 14 січня 2018 р.

Город на віконці


В позаминулому році реалізувала проект «Город на віконці».
Метою цього проекту були  розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом.
Проект реалізується в три етапи - підготовчий, основний, заключний.
Тривалість проекту: 3 місяці.
Підготовчий етап:
  1. Діяльність педагога: бесіди з дітьми (виявлення рівня знань про рослини), складання плану роботи над проектом,збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту, розробка конспекту занять, презентацій по запланованій темі, виготовлення дидактичних ігор і посібників.
  2. Діяльність дітей: розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту.
  3. Взаємодія з сім'єю збір необхідного матеріалу для створення городу.
Основний етап (практична робота).
  1. Діяльність педагога: бесіда з дітьми пізнавального характеру, організація предметно - розвивального середовища по темі, організація конкурсів, розваг, виставок, створення презентацій для занять за темою «Загадки про овочі».
  2. Діяльність дітей: посадка насіння в землю, догляд за рослинами, виконання завдань самостійних спостереження, ігрова, рухова діяльність, участь у практичній діяльності.
  3. Спільна діяльність дорослих і дітей: розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури, різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику, Робота щоденником спостереження, перегляд фільмів про рослини, розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі, трави, праця на городі.
Заключний етап (підведення підсумків).
Діяльність педагога: підсумкова бесіда з дітьми (аналіз виконаної роботи), презентація проекту.
Діяльність дітей: участь у підсумковій бесіді про виконану роботу, участь у презентації проекту «Город на віконці»
Поширення досвіду ознайомлення педагогів ДНЗ з вдало виконаною роботою.

Заходи щодо реалізації проекту
1. Бесіди:
«Що таке «Город на вікні»,
 «Рослини - це життя»,
«Насіння»,
«Сонце, повітря і вода наші кращі друзі».
2. Дослідно-експериментальна діяльність:
«Будова рослин»,
«Ріст і розвиток рослин»,
«Земля, яка вона?»,
«Вода і росток»,
«Сонце і росток»,
«Пророщування насіння»,
3. Практична діяльність та трудові доручення:
Відбір і посів насіння.
Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».
4. Екологічні заняття за темами: «Чарівний кошик», «Світ овочів», «Насіння», «Перші сходи».
5. Ігрова діяльність:
Дидактичні ігри: «Вершки і корінці», «Чудовий мішечок».
Настільна гра «Парні картинки», «Овочі».
Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
Розглядання різних насіння.
6. Художньо-творча діяльність дітей.
Розфарбовування картинок «У городі я росту»
Виготовлення табличок-покажчиків з назвою рослин та перших сходів.
Малювання «Лук від усіх недуг»
Ліплення «Овочі великі і маленькі»,
Аплікація «Зайкін город»
7. Мова і мовне спілкування.
Читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці»,
Розповідь дітей за темою: «Дачний город у бабусі».
Розучування з дітьми віршів, загадок, прислів'їв і приказок про овочі.
8. Заповнення щоденника спостережень.

Очікувані результати, механізм моніторингу та оцінки результатів проекту

Передбачувані результати: З насіння, цибулини, зернятка можна виростити рослину. Створивши город на вікні, ми виростимо цибуля, горох, кабачки, гарбузи, горох, кукурудзу та інші овочеві культури. У дітей з'явиться інтерес до рослин. Вони зможуть розрізняти деякі види рослин, дізнаються багато цікавого з життя рослин, досліджують досвідченим шляхом умови, необхідні для їх росту. Діти навчаться вести спостереження і робити перші висновки. Практичною діяльністю є безпосередня участь дітей у ході за рослинами. Залучення до посильної праці по догляду за рослинами - це, насамперед, розвиток таких якостей, як відповідальність за виконання доручення, за отриманий результат, обов'язковість, цілеспрямованість. 
Для розуміння результатів нашої практичної роботи ми провели діагностику з вивчення інтересу до дослідницької та практичної діяльності з вивчення особливостей вирощування рослин в «городі на вікні». 
Діагностичне дослідження проводилося двічі: на початок і на кінець проекту з усією групою дітей, що беруть участь у роботі проекту. 
Результати спостережень і бесіди з дітьми за основними показниками і критеріями діагностики ми заносили у таблицю. Якість основних показників ми оцінювали за трьома рівнями: високий, середній, низький. За підсумковий рівень брали середній результат якості. Отримані результати обробляли і розраховували в процентному співвідношенні.

Високий рівень: Дитина проявляє інтерес до дослідницької діяльності в пізнанні рослинного світу. Впізнає і називає 2-3 рослини, їх основні частини. Може порівняти рослини, знайти схожість і відмінності у зовнішніх ознаках. Знає умови росту рослини і встановлює зв'язок між рослиною і потребами у світлі, теплі, волозі. Активно виявляє бажання брати участь у догляді за рослинами.
Середній рівень: Дитина нестійкий в прояві інтересу до рослин. Відчуває труднощі у визначенні назв рослин, а так само може визначити частини рослин. Зв'язки між рослинами і його потребами самостійно не встановлює. Бере участь у догляді за рослинами, але особливого бажання не виявляє.
Низький рівень: Дитина не знає назви рослин. Не відчуває інтересу до рослин. Уявлення про особливості будови рослин, умов його росту нестійкі. Бажання доглядати за рослинами, немає.
Результати повторної діагностики, як ми і очікували, були вище в середньому на 21 %, що дозволило нам зробити висновок про те, що рівень інтересу дітей II молодшої групи до дослідницької діяльності в пізнанні рослинного світу значно виріс. Діти стали розрізняти рослини, познайомилися з умовами їх зростання, навчилися доглядати за рослинами і навіть вчити і пояснювати батькам, як правильно це робити.

                     Таблиця           



П.І.Б.
Виявляє інтерес до рослинних культур
Знає і називає кілька овочевих культур
Розрізняє і називає будову овочевих культур
Знає умови росту рослин


Підсумок
На початок проекту
На кінець проекту
На початок проекту
На кінець проекту
На початок проекту
На кінець проекту
На початок проекту
На кінець проекту

















































































































































































1 коментар:

Загляньте і на інші сторінки