У КУРСІ ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ
Як формується інформаційне поле під час активної фази війни?
Чи є правда та де її шукати? Про специфіку українських, іноземних та російських медіа.
Як працює класична російська пропаганда?
Що таке інформаційно-психологічні спецоперації та як вони працюють?
Як росіяни використовують Телеграм, блогерів-інсайдерів та «хороших росіян» для досягнення своїх цілей?
Яких правил інформаційної гігієни слід дотримуватись під час війни?
ОБСЯГ КУРСУ
15 годин (загальна тривалість відеолекцій – 2 години). 0,5 кредиту ЄКТС.
ПОЧАТОК КУРСУ
Реєстрація на курс доступна з 1 вересня 2022 року.
ЦЕЙ КУРС БУДЕ ЦІКАВИЙ:
усім охочим сформувати чи покращити власну інформаційну гігієну;
вчителям загальноосвітніх навчальних закладів;
педагогам позашкільних навчально-виховних закладів;
бібліотекарям;
викладачам закладів вищої освіти;
освітнім тренерам.
ПРОГРАМА КУРСУ
Модуль 1. Інформаційне поле під час війни
1.1. Вступ до курсу.
1.2. Як формується інформаційне поле під час війни?
1.3. Як формується інфополе: кейс «Залужний».
1.4. Де шукати правду: українські медіа?
1.5. Де шукати правду: іноземні медіа?
Модуль 2. Як працює російська пропаганда?
2.1. Як працює класична російська пропаганда?
2.2. Інструменти ворога: Телеграм.
2.3. Інструменти ворога: блогери-інсайдери.
2.4. Інструменти ворога: «хороші росіяни» та «ліберальні медіа».
2.5. Інструменти ворога: корисні ідіоти.
2.6. Інструменти ворога: ІПСО.
Модуль 3. Аналіз типових кейсів російських інформаційних операцій.
3.1. Кейс: розкол українці щодо переселенців.
3.2. Кейс: дискредитація України щодо теми зброї.
3.3. Кейс: показують те, що ми хочемо побачити.
3.4. Кейс: показують те, що ми боїмося побачити.
Модуль 4. Правила інформаційної гігієни.
4.1. Правила інфогігієни під час війни.
ФОРМА ПІДТВЕРДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Сертифікат про успішне завершення навчання зі вказаною кількістю годин. Усі видані сертифікати внесені до реєстру, із яким можна ознайомитися за посиланням.
НАПРЯМ НАВЧАННЯ
Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань розвитку критичного мислення та медіаграмотності, впровадження інновацій в освітньому середовищі.
ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬСЯ/ НАБУВАТИМУТЬСЯ
Загальні: знання та розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти та цифрової реальності; критичне та системне мислення; здатність навчатися та вчити; здатність логічно обґрунтовувати власну позицію та конструктивно доносити інформацію; вміння розрізняти джерела інформації; здатність співпрацювати з іншими людьми.
Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, інноваційно-дослідницька, цифрова, компетентності з інформального та професійно-особистісного розвитку, володіння актуальними знаннями в умовах реформ та соціальних трансформацій.
МЕТА КУРСУ
Навчити базовій інформаційній гігієні під час війни – основ фільтрування інформації та розпізнавання брехні.
Зараз половина українців вважають, що вміють розпізнавати фейки, проте тільки 3-11% насправді можуть це зробити.
32% українців визначає достовірність новини інтуїтивно, 42% – взагалі ніколи не перевіряють отриману інформацію.
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Назва розділів і тем |
Кількість годин |
|||
Всього |
у тому числі |
|||
Лекції |
Тестування |
Самостійна робота |
||
Тема 1. Інформаційне поле під час війни |
4 |
1 |
1 |
2 |
Тема 2. Як працює російська пропаганда? |
4 |
1 |
1 |
2 |
Тема 3. Аналіз типових кейсів російських інформаційних операцій |
4 |
1 |
1 |
2 |
Тема 4. Правила інформаційної гігієни |
3 |
1 |
1 |
1 |
Всього годин |
15 |
4 |
4 |
7 |
АВТОРИ КУРСУ
Цей курс створений ініціативою з інфогігієни «Як не стати овочем» за фінансової підтримки U.S. Embassy in Ukraine та в партнерстві з Українською Бібліотечною Асоціацією.
Оксана Мороз
Засновниця волонтерської ініціативи «Як не стати овочем»,
авторка та ведуча радіо- / телепрограм з інфогігієни.
Понад 20 років працювала в комунікаціях — у корпораціях, агенціях, стартапах та
власному бізнесі. Оксана спеціалізується на аналізі та формуванні
інформаційного поля, вивчає поведінку людей у ньому. З 2015 року – постійний
запрошений спікер Києво-Могилянської бізнес-школи.
Авторка трьох книг з інфогігієни. Дві з них стали переможцями Всеукраїнського
рейтингу «Книжка року-2020» (номінація «Обрії»).
Анна Лоза
Менеджерка проєктів ініціативи «Як не стати овочем», аспірантка історичного факультету Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Експертка з акредитації освітніх програм Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар