Мета проекту: укладання алгоритму освітньої роботи щодо
ознайомлення з деревами та кущами найближчого оточення дітей дошкільного віку
через організацію проектної діяльності. Створення умов для екологічно грамотної
поведінки дошкільнят в навколишньому природному середовищі.
Формування знань про довкілля.
Навчання розуміння природи, природно-наслідкових зв’язків.
Завдання проекту:
- Розвивати пізнавальну активність дітей за допомогою
дослідів і експериментів з об'єктами природи.
- Показати дітям різноманіття рослинного світу навколишнього
середовища.
- Формування уявлень про дерева та кущі як частини живої
природи рослинного світу, існування яких залежить від взаємодії людей з
навколишнім світом.
- Виховувати дітей у дусі дбайливого ставлення до природи.
- Активізувати участь батьків у екологічному вихованні
дитини.
Підготовчий етап:
1. Бесіда з дітьми про дерева та кущі.
2. Екскурсія в парк, по території дитячого садку.
3. Вибір об'єкта досліджень.
4. Підбір ілюстративного та дидактичного матеріалу по темі.
5. Діяльність дітей: розглядання ілюстративного матеріалу по
темі проекту.
Основний етап.
- Спостереження за життям дерев та кущів (за сезонними змінами в його зовнішності, за птахами, які до нього прилітають), проводилися різноманітні дослідження (детально вивчались листя, кора і інші частини дерева, грунт під ним, її мешканці).
- Організація пошукової та дослідницької діяльності;
- Обговорення проблемних ситуацій у взаємодії людини і природи.
- Дидактичні та рухливі ігри по темі проекту.
- Читання оповідань.
- Образотворча діяльність.
Заключний етап (підведення підсумків).
Цей етап передбачає аналіз і узагальнення результатів,
отриманих в процесі дослідницької діяльності, закріплення
знань, навичок дітей.
Заходи щодо реалізації проекту
1.Бесіди:
Чим відрізняються дерева від інших рослин?
Чим корисні дерева?
Чи існує зв’язок між життям тварин, комах, людини і життям
дерев?
Дізнатись більше про рослини, що ростуть на нашому
майданчику.
Як люди доглядають за деревами та кущами?
Чому листя на деревах восени змінює колір, а потім опадає?
2. Спостереження:
В гості до красуні Горобини та кучерявої Берези.
За висотою дерев. Високими чи низькими є дерева в порівнянні
зі зростом дітей? Якою є трава? Що вище дерево чи кущ?
За ялинкою. Чи змінила ялинка свій колір? Чи має вона
листочки? Як називаються ялинчині листочки? Понюхати голочки ялинки.На кого з
лісових мешканців схожа ялинка?
3. Дидактичні ігри:
«З якого дерева плід»
«Коли це буває» (в яку пору року плодоносять які дерева)
«Що зайве»
«Збери картинку»
«З якого дерева листок»
«Четвертий зайвий» (уміння класифікувати дерева і чагарники
по істотним ознаками)
«Відгадай рослину» (дізнаватися
їх за описом)
«Знайди пару»
«Дерева і чагарники» (різноманітність дерев і чагарників,
вміння розрізняти їх і знаходити потрібну рослину)
4. Ранкові зустрічи:
Підійти до дерев, доторкнутись до них, привітатись з ними
(різні форми привітання), сказати їм гарні слова.
5. Рухливі ігри:
«Знайди своє дерево» (за своєю карткою з зображенням дерева
«Біжи до дерева, яке я назву» (спритність, уважність,
розпізнавання дерев).
6. Художньо-творча діяльність дітей.
Малювання «Дерева та кущі»
7. Мова і мовне спілкування:
Читання оповідань та казок
казка Г.-Х. Андерсена «Ялинка».
оповідання Л. Толстого «Дідусева яблунька».
оповідання А. Камінчука
«Дивна ялинка».
Немає коментарів:
Дописати коментар