Дошкільний вік – час активної соціалізації дитини, розвитку
спілкування з дорослими та однолітками, пробудження моральних та естетичних
почуттів, входження в культуру.
Ефективним шляхом всебічного гармонійного розвитку
особистості є залучення дошкільників до художньо-естетичної діяльності,
яка включає зображувальну, музичну, театралізовану, художньо-мовну діяльність.
Ці види діяльності виконують функцію позитивно-емоційного збагачення,
викликають емоції радості, захоплення, натхнення, витісняють тривожність,
напругу, почуття безпорадності.
Одним із завдань художньо-естетичного розвитку є
розвиток у дитини елементів творчості. Дитяча творчість – перша ланка розвитку
творчої діяльності, в якій дитина виявляє своє розуміння довкілля, своє
ставлення до нього. Це допомагає дітям розкрити їх внутрішній світ, особливості
сприймання та уявлення, інтереси та здібності.
Музика є одним з найбагатших і дієвих засобів естетичного
виховання, вона має велику силу емоційного впливу, виховує почуття людини,
формує смаки.
Сучасні наукові дослідження свідчать про те, що розвиток
музичних здібностей, формування основ музичної культури - тобто музичне
виховання потрібно починати в дошкільному віці. Відсутність повноцінних
музичних вражень у дитинстві з працею восполнимо згодом. Щоб полюбити музику,
дитина повинна мати досвід сприйняття музичних творів різних епох і стилів,
звикнути до її інтонаціям, співпереживати настрою.
Музичне розвиток надає нічим не замінне вплив на загальний розвиток: формується емоційна сфера, удосконалюється мислення, виховується чуйність до краси в мистецтві і житті. «Тільки розвиваючи емоції, інтереси, смаки дитини, можна долучити його до музичної культури, закласти її основи. Дошкільний вік надзвичайно важливий для подальшого оволодіння музичною культурою. Якщо в процесі музичної діяльності буде сформовано музично-естетичну свідомість, це не пройде безслідно для подальшого розвитку людини, його загального духовного становлення.
Музичне розвиток надає нічим не замінне вплив на загальний розвиток: формується емоційна сфера, удосконалюється мислення, виховується чуйність до краси в мистецтві і житті. «Тільки розвиваючи емоції, інтереси, смаки дитини, можна долучити його до музичної культури, закласти її основи. Дошкільний вік надзвичайно важливий для подальшого оволодіння музичною культурою. Якщо в процесі музичної діяльності буде сформовано музично-естетичну свідомість, це не пройде безслідно для подальшого розвитку людини, його загального духовного становлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар