Дидактична гра «Веселий город» може бути використана педагогами дошкільних установ у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку на заняттях по ознайомленню з навколишнім світом, формування елементарних математичних уявлень, розвитку мовлення.
Завдання: закріплювати вміння порівнювати дві рівні групи предметів способом програми; вчити визначати просторове розташування предметів; уточнити знання дітей про овочі, і місці їх зростання, користь для людини; вчити розрізняти овочі за зовнішнім виглядом, описувати їх за характерними ознаками; вчити використовувати узагальнююче поняття «Овочі», збагачувати словниковий запас за рахунок позначень якостей; розвивати увагу, пам'ять, посидючість, координацію рухів, дрібну моторику рук.
Матеріали та інструменти: тканина чорного кольору, смужки зеленої стрічки - «липучки», картинки із зображенням овочів, лінійка, голка, нитки зеленого і чорного кольорів
Опис гри:
За допомогою даної гри можна проводити з дітьми різні
заняття.
Заняття 1.
Вихователь просить дитину зібрати врожай. Вихованець
почергово знімає з грядок овочі і називає їх. Виконуючи завдання, дитина
закріплює назви овочів. Дітям другої молодшої групи можна запропонувати під час
«збору врожаю» описати характерні ознаки овочів (помідор - круглий червоний).
Заняття 2.
Можна запропонувати дитині відгадати загадки про овочі. А
відгадки він вибирає самостійно із запропонованих картинок і розміщує картинку
з відгадкою на «грядці».
Зростаю в землі на грядці я,
Червона, видовжена, солодка
(Морква.)
Що за скрип? Що за хрускіт?
Це що ще за кущ?
Як же бути без хрусту,
Якщо я ...
(Капуста.)
Заняття 3.
Запропонувати дитині розмістити на «грядці» овочі певного
кольору. Наприклад, вихователь пропонує дитині вибрати овочі зеленого кольору.
Вихованець садить на «грядці» капусту і огірок.
Заняття 4.
В індивідуальній роботі з дітьми на заняттях з формування
елементарних математичних уявлень дана гра може використовуватися для
порівняння груп предметів методом додатки. Вихователь розміщує на одній грядці»
дві картинки із зображенням капусти, на другий під цибулею одну картинку перцю
і просить дитину порівняти яких овочів більше.
Заняття 5.
Саджаючи на грядках овочі, вихованці можуть закріплювати
розташування предметів у просторі. Вихователь просить дитину посадити цибулю, а
праворуч від нього моркву, потім ліворуч від цибулі посадити капусту.
Заняття 6.
Гра «Назви ласкаво» - навчати дітей правильному утворення і
вживання зменшувально пестливих форм імен іменників. Дитина саджає на «грядку»
овоч і називає його ласкаво: помідор - помідор ,огірок - огірочок, морква -
морковочка, буряк - свеколочка.
Заняття 7.
Гра «Що зайве?». Педагог розміщує на «грядці» овочі: моркву,
картоплю, цибулю, моркву, капусту, баклажани. Повідомляє, що треба зварити щі
Що тут зайве? Дитина прибирає зайвий овоч (баклажан).
За допомогою запропонованої гри педагог може виконувати з
вихованцями ще багато розвиваючих завдань. Крім того, що гра «Веселий город»
виконує пізнавальну функцію, маніпулюючи картинками на «липучках», дитина
розвиває дрібну моторику рук.
Автор: Лизунова Валентина
Анатоліївна, вихователь, МАДОУ дитячий сад загальнорозвиваючого виду «Волошка»,
п. Будівельник, Тамбовський район, Тамбовська область
Немає коментарів:
Дописати коментар