Проєкт «Гербарій подвір’я нашого дитячого садка»
Мета проєкту: створення умов розвитку пізнавальних і творчих здібностей дітей у процесі отримання поглибленого ставлення до змін у природі в осінньо-зимній період з урахуванням природно-кліматичних умов.
Тривалість проекту: короткотривалий
Завдання проєкту: розвивати уявлення про дерева, навички аналізу, спостереження, порівняння, пам'ять, зв'язкове мовлення; активізувати словник з цієї тематики; прищепити навички сприйняття краси природи. Виховувати дбайливе ставлення до природи. долучати до процесу пізнання, згуртувати дитячий колектив.
Актуальність: Екологічне виховання – один із основних напрямків у системі освіти. Діти відчувають потребу у спілкуванні з природою. Вони вчаться любити природу, спостерігати, співпереживати, розуміти, що наша Земля не зможе існувати без рослин, оскільки вони не лише допомагають нам дихати, а й лікують хвороби.
Для дітей: гербарій із листя; вироби з листя та природного матеріалу.
Для педагога: картотека віршів про ліс та дерева, картотека загадок про дерева; збирання з дітьми природного матеріалу
Підготовчий етап:
- Збирання та засушування листя.
- Обстеження дерев.
- Підбів художньої літератури.
- Спостереження.
- Бесіди.
- Ігри.
- Читання оповідань.
- Образотворча діяльність.
• діти отримують можливість виявляти велику активність, допитливість, самостійність та ініціативу у діях;
• діти опановують засоби взаємодії з однолітками і дорослими, навчаються планувати свої дії в соціумі;
• діти отримують нові знання про зміни у природі, про види рослин.
Ø Для педагогів:
Заходи реалізації проєкту:
1 Бесіди:
Ø Зима
Як зробити гербарій?
Перш ніж створювати гербарій, ми повинні знати, що означає цей вид роботи. Ви повинні шукати рослини, збирати їх, пресувати, висушувати і нарешті зробити збірку.
Ø Що означає дбайливо ставитися до природи?
Ø Що станеться, якщо дерева зникнуть?
2. Спостереження:
Ø За деревами
3. Дидактичні ігри:
Ø З якого дерева листочок?
4. Рухливі ігри:
Ø Діти в лісі (https://www.youtube.com/watch?v=HTpwYxXJcgg )
5. Пізнавально-дослідницька діяльність
Ø Які дерева ростуть на території дитячого садка»
Ø Натирання кори - ще один цікавий спосіб експериментувати з різними видами кори дерев.
- Мова і мовне спілкування:
Ø «Як плакала ялинка». В. Сухомлинський
6. Художньо-творча діяльність:
Ø Виготорлення гербарію
ВЕЛИКЕ ДЕРЕВО
Казка Давним давно в
одному лісі росло Велике Дерево. Воно було таким високим, що ним можна було б
дістатися хмар на небі. Дерево дуже любило звірів та птахів. Пташки вили на
ньому гнізда, білки будували дупла. А під Деревом жило багато зайців та
борсуків. Дереву було приємно з ранку до вечора слухати пісні пташок, особливо
соловейка, та спостерігати, як унизу вовтузяться звірі.
Та настав час, коли йому захотілося побути на самоті та
відпочити. Дерево гримнуло на мешканців лісу:
- Ідіть геть звідси!!
Усі злякалися. Пташки полетіли до іншого лісу, а за ними
вирушили й звірі. Навколо стало дуже тихо. Тільки Дерево самотньо стояло серед
лісу.
Одного літнього дня
було дуже спекотно. У лісі почалася пожежа. Вона все наближалася до Великого
Дерева. Ось-ось і Дерево запалає. Саме в цей час над лісом пролітав соловейко й
побачив, що вогонь недалеко від зеленого красеня. Дерево благало про допомогу.
Пташина чимдуж полетіла кликати звірів та птахів.
Жаби почали голосно кумкати:
- Дощу! Дощу!
- Будь ласка, іди,
дощику! – благали метелики, піднявшись високо до хмар.
Пташки набирали повні дзьоби води та заливали нею вогонь, що
швидко підступав. Зайці та інші звірі засипали вогонь землею та піском. Аж ось
і хмарина почула благання мешканців лісу – почався сильний дощ.
Вогонь поступово згас.
Так звірі та птахи врятували Велике Дерево. Воно нагнуло до
них своє гілля й стомлено сказало:
- Щиро вам дякую, що врятували мені життя. А ще я перепрошую
за свою поведінку й дуже хочу, щоб усі ви повернулися додому.
Велике Дерево та мешканці лісу стали жити разом у мирі й дружбі. Так вони живуть і сьогодні.
«Як плакала ялинка». В. Сухомлинський
Наближався Новий рік. Поїхали люди до лісу, зрубали струнку Ялинку. Привезли її у велику світлу кімнату.
Поставили посередині, прикрасами та цукерками прибрали. Бігають діти навколо Ялинки, милуються, пісні співають. Радісно дітям. А Ялинці страшно й сумно. Бо немає ні лісу темного, ні зайчика сірого, ні неба синього, ні місяця ясного. Бо в ногах у неї не снігова ковдра, а папірці барвисті всякі.
Заплакала з туги Ялинка, та ніхто й не помітив гіркої сльози, що впала з гілки на підлогу. Одна тільки дівчинка синьоока помітила, зітхнула й тихо прошепотіла: “Ялинка плаче…”
Закінчилося новорічне свято. Поїли діти цукерки, познімали прикраси. А Ялинку викинули на подвір’я… Біля неї стояла синьоока дівчинка.
Немає коментарів:
Дописати коментар