Я завжди рада гостям! :)

четвер, 18 листопада 2021 р.

Проєкт "Дощ"

Проєкт «Дощ» 

Мета проєкту: розширити і уточнити уявлення дітей про дощ, причини їх виникнення.

Тип проекту: дослідницький
Терміни проекту: 1 місяць

Завдання проекту:
- навчити дитину бачити і розуміти взаємозв'язків у природі (сонце - пар-хмара-дощ),

- формування передумов пошукової діяльності, створити необхідні для цього умови,
- розвиток уміння формулювати і ставити запитання, робити висновки й умовиводи,
- сприяти творчому розвитку особистості і комунікативних навичок,
- залучення батьків до участі у спільній діяльності,
- виховувати прагнення до знань, працьовитість, цілеспрямованості та наполегливості.
Актуальність проекту:
Схильність до досліджень притаманна всім дітям без винятку. Предметно-дослідницька діяльність розвиває і закріплює пізнавальне ставлення дитини до навколишнього світу. Дитина засвоює все міцно і надовго, коли чує, бачить і робить сам.

Зміст проекту:

 Підготовчий етап:

- виявлення проблеми - чому йде дощ?
- розробка проекту, залучення батьків до участі у спільній діяльності
- визначити цілі і завдання проекту
-збір матеріалу по даній темі (використання словника, спеціальної літератури, інтернет)
- консультація для батьків « Проектна діяльність в дитячому садку»

Основний етап:

Реалізація проекту 

Заключний етап (підведення підсумків):

Підведення підсумків і аналіз результатів проекту. 

Заходи щодо реалізації проекту

1. Бесіди:

Ø     що ми знаємо про дощ,
Ø     який дощ,
Ø     звідки взявся дощ? (поняття про те, що дощ - це випарена волога з поверхні Землі)

2. Спостереження.

Ø     проведення спостережень за дощем,
Ø     за калюжами
Ø     за дощем в різний час доби,
Ø     за станом неба під час дощу і виявлення причини сили дощу.
Ø     за випаровуванням води з поверхні асфальту, випаровуванням роси з рослин.
Ø     за веселкою,
Ø     за туманом.

3.  Досліди

Ø     Щільно стиснути грудочку сухої вати. Потім опустити його в блюдце з

водою. Грудочка вати розгортатиметься і набухати від води. Обережно підняти вату за верхню частину над блюдцем. Якщо води достатньо, то краплі почнуть падати в блюдце.
Уявіть, що в руках у мене маленьке хмара, вона насичується водою. Води набралося багато. Наша вата перетворилося в хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.
Хмара, хмара, що несеш?
Відповідає хмара «Дощ». Ось так з'являється дощ.

Ø      (Досліди проводилися вдома з допомогою батьків дотриманням правил безпеки)

Потрібно: металева каструля, металева кришка, газова плита
Хід досвіду:
1.Налить води в каструльку, попросити дорослих поставити її на плиту.
2. Коли вода закипить, накриваємо каструлю кришкою
Результат:
На кришці утворилися краплі води. Потрясти кришку, і падають краплі «дощу». Це тому, що з киплячої води виділяється водяна пара. На холодній кришці він охолоджується і знову перетворюється в рідину (ось так можна пояснити появу дощу).

Ø     «Крапля куля»

Беремо борошно і бризок з пульверизатора, отримуємо кульки крапельки.
(Порошинки навколо себе збирають дрібні краплі води, утворюють одну велику краплю, утворення хмар)

Ø     Кімнатний дощик: експеримент

дощ - важлива і необхідна природне явище для більшості живуть на землі істот. Дощ буває різним. Які види дощу знає дитина? Можливо, грибний дощик або злива? Ми запропонуємо зробити дитині ... свій власний кімнатний дощик!

Нам знадобляться:

● Банку з прозорими стінками
● Вода
● Піна для гоління
● Пипетка
● Вода, підфарбована харчовими барвниками або гуашшю

1) Наповніть банку на 2/3 водою. Саме всередині неї і піде наш кімнатний дощ.

2) Що залишився обсяг банки заповніть піною для гоління. Це буде хмара. Паралельно розкажіть дитині, що хмари - це випарувалася з поверхні Землі вода. Коли її стає занадто багато, стільки, що вона більше не поміщається в хмарі, - ось тоді і проливається дощ, з його допомогою вода «повертається» назад до нас на Землю. Це демонструє наступна, основна частина експерименту.

3) Наберіть піпеткою підфарбовану воду і капніть їй на піну зверху або всередині «хмари», акуратно ввівши піпетку в піну. Нічого не станеться, піна лише трохи розбухне від доданої в неї рідини і частково забарвиться в колір води (Тут можна згадати, як змінюють свій колір хмари, коли перетворюються в хмари).

 4) Кілька разів повторіть п. 3. У якийсь момент піна вже не зможе поглинати воду і в банку впадуть перші крапельки підфарбованою води. Це він і є, наш дощик! Чим більше ви додасте в піну води, тим сильніше буде ваш дощ.

 5) Для того, щоб дощик вийшов зовсім казковим, можна використовувати кілька барвників і наповнювати ними «хмара» з різних сторін. Тоді у вашій банку пройде незвичайний різнокольоровий дощ!

Ø     кругообіг води в природі

варіант з пластиковою коробкою, наприклад, від торта - досить цікавий)
Трішки грунту з пророщеною травою, каміння - як скелі, озеро з фольги, наповнене водою - і на сонячне підвіконня))) У випадку потреби можна лампою зверху пригріти))) Та ще й батареї взимку в підмогу!

4. Дидактичні ігри:

Ø     Пазли,

5. Рухливі ігри:

Ø     «Сонечко і дощик»
Ø     «Парасолька»

6. Художньо-творча діяльність дітей.

Ø     малювання «Велика хмара»,
Ø     моделювання кругообіг води в природі,
Ø     малювали «Настрій дерев у дощову погоду». Закріпили знання прийому роботи «по вологому»,
Ø     композиція «Йде дощ» (пластилінографія, аплікація і малювання),
Ø     аплікація кругообіг води у пророді (книжка-крапелька),
Ø     парасолька з бросового матеріалу (паличка з морозива, нитка)

7. Мова і мовне спілкування:

Ø     розглядання картин та ілюстрацій про природні явища,
Ø     заучування вірша «Дощик» О.Масловой,
Ø     читання казки Джанні Родарі «Сонце і хмари»,
Ø     розучування пісні «Дощик»,
Ø     слухання пісень про дощ,
Ø     мультфільм «Подогож краплинки води»,
Ø     загадування загадок про дощ,
Ø     заняття по темі «Вода-мандрівниця. Кругообіг води в природі».


Заняття по темі «Вода-мандрівниця. Кругообіг води в природі»
Діти дізналися про  кругообіг води в природі. 
Слухали вірші про дощ, розповідали про кругообіг води в природі за схемою, складали пазли.
Склали послідовність кругообігу самостійно.
Подивилися мультфільм «Подогож краплинки води».



складали пазли





Моделювання кругообіг води в природі








Кругообіг води в природі на підвіконні.







Вата перетворилося в хмару. Маленька хмара, яка насичується водою. Води набралося багато, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.








Кімнатний дощик: експеримент.
Ми запропонуємо зробити дитині ... свій власний кімнатний дощик! 







Малювали «Настрій дерев у дощову погоду».
Закріпили знання прийому роботи «по вологому».








Аплікація кругообіг води у пророді (книжка-крапелька)







Композиція «Йде дощ» (пластилінографія, аплікація і малювання)







Парасолька з бросового матеріалу (паличка з морозива, нитка)





Гра «Сонечко і дощик»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загляньте і на інші сторінки