Проєкт «Дощ»
Мета проєкту: розширити і уточнити уявлення дітей про дощ, причини їх виникнення.
Тип проекту:
дослідницький
Терміни проекту: 1 місяць
Завдання проекту:
- навчити дитину бачити і розуміти взаємозв'язків у природі (сонце -
пар-хмара-дощ),
- формування передумов пошукової діяльності, створити
необхідні для цього умови,
- розвиток уміння формулювати і ставити запитання, робити висновки й умовиводи,
- сприяти творчому розвитку особистості і комунікативних навичок,
- залучення батьків до участі у спільній діяльності,
- виховувати прагнення до знань, працьовитість, цілеспрямованості та
наполегливості.
Актуальність проекту:
Схильність до досліджень притаманна всім дітям без винятку. Предметно-дослідницька
діяльність розвиває і закріплює пізнавальне ставлення дитини до навколишнього
світу. Дитина засвоює все міцно і надовго, коли чує, бачить і робить сам.
Зміст проекту:
Підготовчий етап:
- виявлення проблеми - чому йде дощ?
- розробка проекту, залучення батьків до участі у спільній діяльності
- визначити цілі і завдання проекту
-збір матеріалу по даній темі (використання словника, спеціальної літератури,
інтернет)
- консультація для батьків « Проектна діяльність в дитячому садку»
Основний етап:
Реалізація проекту
Заключний етап (підведення підсумків):
Підведення підсумків і аналіз результатів проекту.
Заходи щодо реалізації проекту
1. Бесіди:
2. Спостереження.
3. Досліди
Ø
Щільно стиснути грудочку сухої вати. Потім опустити його в блюдце з
водою. Грудочка
вати розгортатиметься і набухати від води. Обережно підняти вату за верхню
частину над блюдцем. Якщо води достатньо, то краплі почнуть падати в блюдце.
Уявіть, що в руках у мене маленьке хмара, вона насичується водою. Води набралося багато. Наша вата перетворилося в хмару, крапельки не
можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.
Хмара, хмара, що несеш?
Відповідає хмара «Дощ». Ось так з'являється дощ.
Ø
(Досліди проводилися вдома з допомогою
батьків дотриманням правил безпеки)
Хід досвіду:
Ø «Крапля куля»
(Порошинки навколо себе збирають дрібні краплі води, утворюють одну велику краплю, утворення хмар)
Ø Кімнатний дощик: експеримент
дощ - важлива і необхідна природне явище для більшості живуть на землі істот. Дощ буває різним. Які види дощу знає дитина? Можливо, грибний дощик або злива? Ми запропонуємо зробити дитині ... свій власний кімнатний дощик!
Нам знадобляться:
2) Що залишився обсяг банки заповніть піною для гоління. Це буде хмара. Паралельно розкажіть дитині, що хмари - це випарувалася з поверхні Землі вода. Коли її стає занадто багато, стільки, що вона більше не поміщається в хмарі, - ось тоді і проливається дощ, з його допомогою вода «повертається» назад до нас на Землю. Це демонструє наступна, основна частина експерименту.
3) Наберіть піпеткою підфарбовану воду і капніть їй на піну зверху або всередині «хмари», акуратно ввівши піпетку в піну. Нічого не станеться, піна лише трохи розбухне від доданої в неї рідини і частково забарвиться в колір води (Тут можна згадати, як змінюють свій колір хмари, коли перетворюються в хмари).
4) Кілька разів повторіть п. 3. У якийсь момент піна вже не зможе поглинати воду і в банку впадуть перші крапельки підфарбованою води. Це він і є, наш дощик! Чим більше ви додасте в піну води, тим сильніше буде ваш дощ.
5) Для того, щоб
дощик вийшов зовсім казковим, можна використовувати кілька барвників і
наповнювати ними «хмара» з різних сторін. Тоді у вашій банку пройде незвичайний
різнокольоровий дощ!
Ø кругообіг води в природі
4. Дидактичні
ігри:
Ø
Пазли,
5. Рухливі
ігри:
6. Художньо-творча діяльність дітей.
7. Мова і мовне спілкування:
Моделювання кругообіг
води в природі
Кругообіг води в природі на підвіконні.
Вата перетворилося в
хмару. Маленька хмара, яка насичується водою. Води набралося багато, крапельки
не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.
Немає коментарів:
Дописати коментар