Я завжди рада гостям! :)

пʼятницю, 11 червня 2021 р.

Проєкт «Як квіти п’ють воду».

Дослідницька діяльність «Як квіти п’ють воду».

 Мета: продовжити формувати у дітей інтерес до рослинного світу; підвести дітей до розуміння того, що кімнатні рослини живі, і потребують певного догляду; продовжувати ознайомлювати дітей з основними потребами кімнатних рослин та рослин, які ростуть на клумбі. За допомогою досліду підвести до розуміння того, що рослини п'ють воду; вода їм необхідна для життя і росту. Виховувати любов до рослин, бажання доглядати за ними.

Матеріали та обладнання: однакові прозорі ємності для рідин (баночки, пляшки,  одноразові стаканчики), вода, харчові барвники, ложки, свіжі рослини.

Тривалість - короткостроковий, дослідницький, груповий.

 Завдання проекту:

Продемонструвати, що рослини завжди поглинають воду нижніми частинами – це корінь. У зрізаних рослин цю функцію виконають стебла. Вода завжди буде поглинатися знизу, а потім розноситися в усі частини рослинки.

 Підготовчий етап:

1. Бесіда з дітьми про рослини.
2. Екскурсія на клумбу на території дитячого садку.
3. Вибір об'єкта досліджень.
4. Підбір ілюстративного матеріалу по темі.
5. Діяльність дітей: розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту.
 
Основний етап.
1.Спостереження за життям квітів (кімнатних, та тих, що ростуть на клумбах), проводилися різноманітні дослідження (будова квітки, грунт),
2.Організація пошукової та дослідницької діяльності;
3.Дидактичні та рухливі ігри по темі проекту.
5.Читання оповідань.
6.Образотворча діяльність.

 Заключний етап (підведення підсумків).

Цей етап передбачає аналіз і узагальнення результатів, отриманих в процесі дослідницької діяльності, закріплення знань, навичок дітей.
Рослини не вміють так швидко пити воду як люди, тому їм необхідний час.
Діти бачать результат досліду – квіти  набули кольору води, в якій знаходилися добу.
Висновок: рослини п'ють воду.
Якби ми поставили квіти у звичайну воду, то не побачили б як квіти попили.
Вода потрібна рослинкам для життя. Вони разом з нею поглинають усі корисні речовини, розчинені в воді. У нашому випадку це були барвники. Поглинаючи воду з грунту за допомогою коріння, рослина піднімає її вгору по стеблу – до листя, квітів, плодів. Це добре видно, адже забарвилися усі частини рослини.

Заходи щодо реалізації проекту

1.Бесіди:
Що таке вода?
Кому потрібна вода?
Для чого потрібна вода?
Дізнатись більше про рослини, що ростуть на нашому майданчику.
Як люди доглядають за квітами?
Для чого потрібні рослинам листя, корінь?
Як називаються квіти. зростаючі на клумбі?
Чи можна їх зривати з клумби?
Що треба зробити, щоб наші рослини виросли і зацвіли?
Порівняти квіти (чим схожі і відрізняються один від одного)
Загадка:
Рук та ніг не має, а рухається,
Носа не має, а дихає
Рота не має, а живиться. (рослина)
2. Спостереження:
Спостерігають і досліджують рослини на клумбах, які знаходяться на території нашого закладу і більше дізнаються про своїх зелених друзів.
3. Дидактичні ігри:
«Що зайве»
«Збери картинку»
4. Ранкові зустрічи:
Розгляд і коментування зображень з трудовими діями по догляду за рослинами.
-  Квіти треба поливати.
- Розпушувати грунт в горщику.
- Витирати вологою ганчіркою пил з листя.
- Обприскувати водою стебло і листочки рослини.
5. Рухливі ігри:
«Знайди свою квітку» (діти знаходять  вазон із зображенням такої самої квітки, як у них і стають у коло.)
6. Художньо-творча діяльність дітей.
Малювання «Квіти»
7. Мова і мовне спілкування:
Екологічна казка «Все живе портрибує води»
7. Праця.
Висівання квітів у клумбу,
Прикрашаємо квітами територію садочка.

Діти сіють насіння квітів на клумбі




Праця дітей. Прикрашаємо квітами 🌺🌸🌺територію садочка.

ПРАЦЯ ДІТЕЙ

Розповідь вихователя про те, що рослини дихають, живляться (п'ють воду), ростуть. Їм необхідне тепло і світло, вода і добрива. А також наша з вами турбота.






Розгляд рослини







Ранкова зустріч

Психогімнастика «Я — квітка»
 «Я — квітка. Я зовсім легенька. Я повільно-повільно росту, під­німаюсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тонень­кі, ніжні пелюстки, я вмиваю пелюстками обличчя.
Я — квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють із ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі не­бу, сонцю, землі і людям».

 



Для чого потрібні рослинам листя, корінь? 





Що потрібно, щоб квіти росли?


Догляд за квіткою:
•  діти обприскують рослину;
•  діти витирають листочки змоченою ватою;
• дитина поливає квітку.
Вихователь підводить дітей до думки: «Куди дінеться водичка, яку ми вилили в горщик?», «Чи насправді рослини п'ють воду?»


Проведення досліду «Як квіти п’ють воду».








Поглинаючи воду, рослина піднімає її вгору по стеблу – до квітів. Це добре видно, адже забарвилися квіти  рослини.





















«Знайди свою квітку» (діти знаходять  вазон із зображенням такої самої квітки, як у них.)







Немає коментарів:

Дописати коментар

Загляньте і на інші сторінки